Spotkajmy się... ToTuToTam!

Podróżujemy intensywnie od kilkunastu lat, a podróż jest dla nas celem samym w sobie. Wielomiesięczne eskapady i kilkudniowe wyjazdy, spędzamy w podroży nawet 100 dni w roku. Zawodowo lub prywatnie; sami lub ze wspaniałymi znajomymi lub z rodziną (jakże wyrozumiałą ;), od 2015 z synem Olafem, a od 2019 również z synem Guciem; czasem z pomocą lokalnego przewodnika, czasem zupełnie na własną rękę. Z plecakiem i aktówką. Byle dalej. Spisujemy to tutaj, może ktoś przeczyta, może sie zainspiruje (np. podroże z dziećmi), a może nawet do nas napisze ;)

Gdzie byliśmy?

Byliśmy w 142 krajach świata, a sam Olaf był w ponad 50 krajach na 6 kontynentach zanim skończyl 4 lata ;).

• Blogujemy od 2011 roku
  • Piszemy z 131 krajów
  • Byliśmy na 6 kontynentach
  • Napisaliśmy 275 wpisów

Kliknij w wybrany kraj, żeby zobaczyć wpisy.

podróże opisane na blogu inne kraje, które odwiedziliśmy

Ostatnie wpisy z podróży

Azerbejdżan – kraj kontrastów!

Z Warszawy jest bezpośredni lot do Baku, stolicy Azerbejdżanu, start o 23.00. Wino i drinki z business lounge umilają naszej ekipie resztę podróży. Wchodzimy mocno rozweseleni na pokład samolotu i pierwszy zonk- okazuje się że zamiast siedzieć razem 2 rodziny zostają rozdzielone, pomimo że miały miejsca obok siebie. Kończy się sporą awanturką, ale ostatecznie z […]

Czytaj dalej

Kerala – totalne zaskoczenie!

Tydzień w jednej z 28 prowincji Indii – Kerali! Niesamowita natura, przyjaźni ludzie, świetne jedzenie i dobra infrastruktura!

Nasze podróże

Najważniejsze to podjąć decyzję o miejscu podroży. Totutotam. Tak żyjemy i jest nam z tym dobrze. Życie na walizkach, z głową pełną pomysłów i marzeń, ale zawsze razem i do przodu!

Azerbejdżan w kolorze

Do Azerbejdżanu planujemy się w sprawdzonej ekipie 3 rodzin. Przed wyjazdem Azerbejdżan kojarzy nam się głównie ze szklanymi domami, ale od jakiegoś czasu jest na naszej liście podróżniczej. Jeszcze przed wyjazdem znajomi mówią, że coraz dziwniejsze te nasze kraje :)

Nieziemskie Indie i Malediwy

Po wielu latach wracamy do Indii! Uciekamy od zimna: 2 dni w Bombaju, a potem 6 dni w Kerali na południowym zachodzie subkontynentu. A potem rajskie Malediwy na 6 dni i 2 dni w Abu Dhabi.

Tajwan/ Singapur/ Ateny

O Tajwanie myśleliśmy od dawna. Niewielki kraj, a jakże różnorodny. Jesień to świetna pora na Tajwan - jest nadal bardzo ciepło. Dzieciaki mają tydzień wolnego w szkole, a po tygodniu na Tajwanie planujemy Singapur na 1,5 dnia, a potem Ateny na 3 dni. Zwiedzamy, odwiedzamy znajomych a także łączymy tematy zawodowe (Tajwan, Singapur, Ateny).

Skandynawia kamperowa 2023

Długo zastanawialiśmy się gdzie pojechać w sierpniu. Z jednej strony w Europie jest wówczas ładna pogoda, z drugiej są fajne kierunki poza (Surinamu i Gujana Francuska);-. Jednak padlo na Skandynawię - kamperami. Doświadczenia z Islandii, Norwegii i Australii przekonały nas do caravaningu. Zwlaszcza w składzie 4 dorosłych + 4 chlopcow - szatanów. Grono sprawdzone i przetestowane :) Kampery zarezerwowane pozno, bo dopiero z końcem czerwca - ledwo się udało.

Szkocja - czerwcówka 2023

9 dni w Szkocji. 5 rodzin. 8 dzieci. Zero deszczu, bezchmurne niebo. Epicki powrót do czasów naszych studiów. Piękny trip.

Majówka w Algierii '23

Tydzien w Algierii. Kraj w pigułce. Stolica, pas nadmorski i pustynia. Algeria to nasze odkrycie! Fantastyczny mix historii, piasku oraz niesamowitej, jakże odmiennej od naszej, teraźniejszości!

Ghana, Togo, Benin, Wybrzeże Kości Słoniowej '22/23

Szalone 3 tygodnie w jakże prawdziwej Afryce Zachodniej! Przejazd przez Ghane, Togo, Benin, przelot do Wybrzeża Kości Słoniowej. Co 2-3 noce nowy hotel, 5 dzieci i różne przygody.

Chorwacja + Bośnia i Herzegovina

Tydzien podrozy Dubrovnik - Sarajevo w doborowym towarzystwie. 4 pary, 7 dzieci, 1 autobus.

Sardynia workation

Tydzien odpoczynku na Sardynii

Kanada wschodnia - Francja i Szkocja w USA

Uznajemy ze warto odwiedzić wschodnia Kanadę, bo: 1. to jest dobry czas w roku, długi dzień i dobra pogoda 2. Nasze 2 doby spędzone w Toronto w grudniu i styczniu 2022 (w drodze na Jamajke/ z Bahamów) były dość krótkie, pandemia zamknęła wszystko co można zamknąć i bylo zimno.. mamy niedosyt 3. Olaf kończy przedszkole kanadyjskie i zaczyna od września szkole kanadyjska, a Gustaw zaczyna przedszkole kanadyjskie, wiec coś tam zobaczą wcześniej :) Tak wiec pomimo nawału obowiązków, pracy, wielu toczących się budowach i wciaz trwającego roku przedszkolnego jedziemy!

Jamajka + Bahamy 2021/22

2.5 tygodnia Kanada - Jamajka (Sylwester!) - Bahamy - Kanada

Czytaj dalej

EGIPT... & SUDAN (uffff!)

Planujemy intensywnie na 1. Polowe listopada: kilka dni wypoczynku w Marsa Alam na południu Egiptu, potem 4 dniowy rejs w górę Nilu i zwiedzanie perel antycznej zabudowy, a potem.. 6 dniowy roadtrip przez Sudan, wzdłuż Nilu, az do stolicy: Chartumu. Taka trasa Stasia i Nel, tylko w druga stronę. Sprawa się komplikuje, kiedy na tydzien przed wyjazdem w Sudanie zostaje obalony rząd i wybucha wojna domowa..

Islandia - naturalne WOW

W końcu i nam udaje sie dotrzeć na Islandie! 10 dni dookoła wyspy. Kamperami!

Uzbekistan - pustynna przygoda 2021

Pandemia trwa.. Decyzja o wyjeździe 3 dni przed wylotem. Nietypowa destynacja.

Wulkany, piramidy & tequila: Meksyk, Gwatemala, Salvador

Po łagodnym przejściu COVIDu nabieramy wiatru w podróżnicze żagle i wyjeżdzamy. Byle dalej.

Sardynia intensywna

Wyskoczyliśmy na 9 dni na Sardynię

Norwegia Kamperem

Kamperem z Warszawy, przez Niemcy, Danie i promem do Norwegii, przez fjordy i góry :)

Panama i Kostaryka 2019/2020

Tym razem cel to: Sylwester/ Nowy Rok w Panamie oraz na Kostaryce! Ponad 2 tygodnie przygody, roadtrip, no i wysoce doborowe towarzystwo: 6 doroslych (z nami Domi, Kasia, Krzysiek oraz Cyprus) oraz 6 dzieci w wieku 0-7 lat. Lokalne agencje ogarnely nam busy z kierowcami oraz wstepy, ale hotele zarezerwowalismy sobie sami. 5 dni w Panamie oraz 10 na Kostaryce - Bedzie sie dzialo!

American dream

Do Los Angeles (LA) jedziemy po raz trzeci- 15 lat temu byliśmy tam 3 miesiące z programem Work&Travel, a 8 lat temu- przejazdem na 3 dni w czasie podróży dookoła świata. Tomka ściągnęły do LA sprawy służbowe oraz zaproszenie na ślub i wesele w Phoenix w Arizonie, godzine lotu od LA. Jedziemy!

Ostatni Geoblog: Australia i Oceania

Tym razem juz w 4 (Gucio ma 5 miesiecy) jedziemy przez Singapur, do Północnej Australii oraz na 6 wysp Oceanii i potem przez Sydney do Warszawy. Planowanie rozpoczelo sie okolo 3 miesiące wczesniej, jak tylko Gucio pozytywnie zdał test 1. lotu samolotem.

Japonia - kraina fascynująca i inspirująca

Naszym wspólnym marzeniem podróżniczym od dłuższego czasu był wyjazd do Japonii. Zmobilizowała nas jednak dopiero do tego wyjazdu konieczność - spotkania biznesowe Tomka. Skoro już lecieć tak daleko to dlaczego nie zabrać ze sobą rodziny i przy okazji połączyć przyjemne z pożytecznym. Ostatecznie decydujemy pojechać do Japonii na 9 dni tylko z naszym młodszym synem Gustawem.

Czytaj dalej

Kreta - plaża, góry i wiele więcej...

Po wielu godzinach poszukiwań i licznych dyskusjach decydujemy się spędzić majówkę na Krecie w Grecji.

Wyspy Zielonego Przylądka

Sylwester na Wyspach Zielnego Przylądka. Spędzamy tam fajny, chillout tydzień na wyspie Sal. Hotel - domki na plaży, dzieciaki sie bawią wspólnie, jest naprawdę fajnie.

A jednak Liban!

Przed wyjazdem do Libanu przez długi czas debatujemy czy jechac do Libanu czy do Izraela. Za Izraelem optuje łatwość dolotu, ale większosc z naszej grupy tam była. Do Libanu trudno dolecieć, ale wydaje się ciekawszy.

Iran i Zambia - bo przecież są obok siebie :)

Iran na 9 intensywnych dni - 3 pokoleniowy rodzinny wyjazd!Z Iranu lecimy sami do Zambii, a Olaf na tydzien z dziadkami do Kataru.

Byle dalej: Azja Pd-Wsch i Oceania

Mamy dwa typy podróży, te zaplanowane co do dnia i te nie zaplanowane w ogole. Ta nalezy to tej 2. grupy...

Prawdziwa Afryka: Namibia, Botswana, Zimbabwe, Seszele

Po dłuższej przerwie zaczynamy okres podróżniczy. Na pierwszy ogień 3,5 tygodnia w Afryce: 1 dzień w Katarze, 17 dni przez Namibie, Botswane, Zimbabwe i może Zambię. Potem 1 dzien w RPA i przez Etiopie na Seszele. Powrót przez Katar do Polski. Juz się nie możemy doczekać!

Kirgistan

Z Kirgistanu zapamietamy przede wszystkim kilometry bezdroży, turkusowe jeziora, jurty, konie i malownicze gory, gdzie hula wiatr ale nie widać zywej duszy. Jest to jeden z tych niewielu krajów świata, który ma niesamowicie dużo do zaoferowania (przyroda, przyroda!) , ale na szczęście ludzie jeszcze tego nie odkryli. I niech tak zostanie. Jest wow, o które coraz trudniej podczas podróży.

Kuba gorąca

Swieta sie zblizaly, a my bez planow. Urlop jest, ale co robic, gdzie leciec. Ma byc cieplo, egzotycznie i ciekawie, a przede wszystkim nowe miejsce. W koncu znajdujemy dobre loty na Kube i rezerwujemy dzien przed swietami, wylot 28 grudnia.

Madagaskar

Jest niezwykły..i jedyny w swoich rodzaju..Wyspa położona jest obok Afryki, ale w wielu miejscach przypomina Azję (pola ryżowe!) W ciągu kilku godzin jazdy, krajobraz za oknem zmienia sie dynamicznie - z księzycowego, po step, zielone pastwiska, bujny las.. Ludzie tu nadal żyją w plemionach i kultywują życie swoich przodków, tym samym rezygnując z dóbr współczesnego świata. Troche fascynujące, trochę przerażające.

Albania - kraj bez Mc Donalda

Albania to prawdziwa perelka Balkanów. W ciagu tygodniowego pobytu, widzielismy historyczne miasta-muzea, malownicze góry, blekitne morze, smakowalismy przepysznej kuchni i obcowalismy z przyjaznymi miejscowymi. Szczerze polecamy- good value for money!

Chillout w Chile i Kolumbii

Saga podróżnicza trwa - Tomek pracuje w Chile, a Agata kończy swój macierzyński. Olaf rośnie. Piękny czas. I potem krótki urlop w Kolumbii ;)

Ale Meksyk!

W Polsce zima, dni krotkie, mroźno, a każde wyjście z Olafem to walka z ubiorem. Stad pomysł na wyjazd w ciepłe regiony. Meksyk na Sylwestra brzmi dobrze - wiec jedziemy! Nasza trojka razem z kuzynka Agaty Ewa - zaprawiona w bojach podrozniczych. Ola!

Karaibski Island + USA Hopping

Nasza rodzina sie powiekszyla no i z tego powodu dawno nie podrozowalismy ;) Wiec jak jedziemy to na dobre. Ale nie wiemy jak Olaf bedzie reagowal na podroze, wiec... kupujemy bilet w 1 strone i nie wiemy gdzie skonczymy nasza podroz ;)

Kaukaska Przygoda

Plan był: W tydzień - wpadamy do Gruzji, zeby dostać sie do Armenii, którą penetrujemy przez kilka dni, wracamy do Tbilisi, stamtąd do Qataru i z Dohy do Warszawy. Ale okazało sie inaczej, poniewaz po kilku dniach zwiedzania Armenii wybralismy się na...

Australian Roadtrip

Epicki roadtrip po wschodniej Australii od Cairns do Tasmanii - ponad 5 tys km przygody!

4 weekendy, 4 wesela, 4 kraje, 2 kontynenty - jedziemy!

Nasi znajomi sie wesela w 4 kolejne weekendy w Brazylii, Belgii, Niemczech i Polsce - wiec jedziemy!

Gruzja

Gruzja jest po prostu swojska i urocza. Ludzie niezwykle przyjazni i otwarci, wino tanie i w ilosciach nie do przepicia, piekne widoki, klimatyczne kosciółki, i zjawiskowe góry. Wszystko to daje niepowtarzalny klimat miejsca, które wywołuje uśmiech na twarzy i do którego chce się wracać..

Pod lupą – Azja Południowo-Wschodnia

Zaledwie w 2 tygodnie po powrocie z podróży dookoła świata ponownie pakujemy walizki. Zaczynamy swoja przygode z Azja Pd-Wsch!

W 90 dni dookoła świata

Po kilku aktywnych latach pracy oraz ślubie zdecydowaliśmy sie na wydłużony miesiąc miodowy i podróż dookoła świata. Start 22 września we Wrocławiu i koniec 21 grudnia także we Wrocławiu.

Podróże po Polsce

Odkrywamy Polskę!
Weekendy i inne.

Polska to piękny kraj!

Odkrywamy Polskę! Weekendowo wyjazdowo.