Wpisy z podróży

27.11.2016 Madagaskar

Ostatni akcent na Mauritiusie

Na Mauritius przylatujemy przez Reunion. Reunion jest wyspą wulkaniczną, przez chmury widzimy całkiem fajne górki.. no cóż, następnym razem może uda się zatrzymać na Reunion ni na nie wejść!Ladujemy na Mauritiusie. Co za odmiana, cywilizacja, normalne drogi, auta, sklepy.. Ogromna róznica do Mada, a w sumie odległość nie taka duża.. Wynajmujemy zarezerwowanego pickupa (z duża […]

Czytaj dalej
25.11.2016 Madagaskar

Raj na ziemi – Sainte Marie

Następnego dnia rano wczesna pobudka i wylatujemy liniami AirMadagascar na wyspę piratów Sainte Marie. Tym razem nasze bagaże dolatują z nami, a na miejscu nowe lotnisko (malutkie oczywiście) – lądują tu 2 samoloty dziennie. Pakujemy się do podstawionej przez hotel taksówki i nastawiamy się na długą jazdę, a tu… jedziemy jakies 500m. Nasz hotel znajduje […]

Czytaj dalej
19.11.2016 Madagaskar

W górę wyspy

W środę widzimy pierwszy park z lemurami: Anjas Park – sam park nie robi wielkiego wrażenia, ale już zwierzęta tak, są bardzo puszyste i sprawiają wrażenie bardzo miękkich w dotyku. Na Madagaskarze żyje kilkadziesiąt gatunków lemurów i są jedną z głównych atrakcji na wyspie. Kontynuujemy naszą podróż przez czerwoną wyspę. Mijamy mniejsze i większe miejscowości, […]

Czytaj dalej
16.11.2016 Madagaskar

Zaskoczenie w Parku narodowym Isalo

Wyjeżdzamy z Tulear i jedziemy w kierunku północno – zachodnim. Naszym 1. Przystankiem będzie park narodowy Isalo.Już po drodze widzimy zmieniające się krajobrazy, z terenów równinnych wyjeżdżamy w bardziej górzyste. Lasy babobabow zamieniają się w lasy iglasto – liściaste. Jedziemy przez tereny bardzo biedne.. Domki sklecone z drewna i gliny – Femu, nasz przewodnik i […]

Czytaj dalej
13.11.2016 Madagaskar

Pierwsze wrazenia z Mada!

Po przylocie odbiera nas Oly – reprezentantka Fundacji AnkizGasy (dziecimadagaskaru.pl). Ta fundacja, stworzona przez 2 Polki Kasię i Patrycję, prowadzi na Madagaskarze sierociniec. Agata dostaje kontakt do nich od koleżanki, która robiła w AnkizGasy wolontariat. Kasia i Patrycja organizują nam cały 13 dniowy program wycieczki, w tym loty, noclegi, kierowcę, auto, fotelik dla dziecka itp. […]

Czytaj dalej
12.11.2016 Madagaskar

Jak tam doleciec?

Decyzja zapadła – lecimy na Madagaskar! Czerwona wyspa od dawna nas pociągała – większa od Francji (4. Największa wyspa na świecie), różnorodna, z potomkami Hindusów, Malajów, Arabów, Europejczyków (w tym Polaków) oraz mieszkańców Afryki. Na Madagaskarze (i tylko na Madagaskarze) występuje 5% z wszystkich gatunków roślin na świecie – jest co oglądac! Na koniec jeszcze […]

Czytaj dalej

Zobacz również inne podróże

Islandia - naturalne WOW

W końcu i nam udaje sie dotrzeć na Islandie! 10 dni dookoła wyspy. Kamperami!

Czytaj dalej

Uzbekistan - pustynna przygoda 2021

Pandemia trwa.. Decyzja o wyjeździe 3 dni przed wylotem. Nietypowa destynacja.

Czytaj dalej

Wulkany, piramidy & tequila: Meksyk, Gwatemala, Salvador

Po łagodnym przejściu COVIDu nabieramy wiatru w podróżnicze żagle i wyjeżdzamy. Byle dalej.

Czytaj dalej

Sardynia intensywna

Wyskoczyliśmy na 9 dni na Sardynię

Czytaj dalej

Norwegia Kamperem

Kamperem z Warszawy, przez Niemcy, Danie i promem do Norwegii, przez fjordy i góry :)

Czytaj dalej

Panama i Kostaryka 2019/2020

Tym razem cel to: Sylwester/ Nowy Rok w Panamie oraz na Kostaryce! Ponad 2 tygodnie przygody, roadtrip, no i wysoce doborowe towarzystwo: 6 doroslych (z nami Domi, Kasia, Krzysiek oraz Cyprus) oraz 6 dzieci w wieku 0-7 lat. Lokalne agencje ogarnely nam busy z kierowcami oraz wstepy, ale hotele zarezerwowalismy sobie sami. 5 dni w Panamie oraz 10 na Kostaryce - Bedzie sie dzialo!

Czytaj dalej

American dream

Do Los Angeles (LA) jedziemy po raz trzeci- 15 lat temu byliśmy tam 3 miesiące z programem Work&Travel, a 8 lat temu- przejazdem na 3 dni w czasie podróży dookoła świata. Tomka ściągnęły do LA sprawy służbowe oraz zaproszenie na ślub i wesele w Phoenix w Arizonie, godzine lotu od LA. Jedziemy!

Czytaj dalej

Ostatni Geoblog: Australia i Oceania

Tym razem juz w 4 (Gucio ma 5 miesiecy) jedziemy przez Singapur, do Północnej Australii oraz na 6 wysp Oceanii i potem przez Sydney do Warszawy. Planowanie rozpoczelo sie okolo 3 miesiące wczesniej, jak tylko Gucio pozytywnie zdał test 1. lotu samolotem.

Czytaj dalej

Japonia - kraina fascynująca i inspirująca

Naszym wspólnym marzeniem podróżniczym od dłuższego czasu był wyjazd do Japonii. Zmobilizowała nas jednak dopiero do tego wyjazdu konieczność - spotkania biznesowe Tomka. Skoro już lecieć tak daleko to dlaczego nie zabrać ze sobą rodziny i przy okazji połączyć przyjemne z pożytecznym. Ostatecznie decydujemy pojechać do Japonii na 9 dni tylko z naszym młodszym synem Gustawem.

Czytaj dalej

Kreta - plaża, góry i wiele więcej...

Po wielu godzinach poszukiwań i licznych dyskusjach decydujemy się spędzić majówkę na Krecie w Grecji.

Czytaj dalej

Wyspy Zielonego Przylądka

Sylwester na Wyspach Zielnego Przylądka. Spędzamy tam fajny, chillout tydzień na wyspie Sal. Hotel - domki na plaży, dzieciaki sie bawią wspólnie, jest naprawdę fajnie.

Czytaj dalej

A jednak Liban!

Przed wyjazdem do Libanu przez długi czas debatujemy czy jechac do Libanu czy do Izraela. Za Izraelem optuje łatwość dolotu, ale większosc z naszej grupy tam była. Do Libanu trudno dolecieć, ale wydaje się ciekawszy.

Czytaj dalej

Iran i Zambia - bo przecież są obok siebie :)

Iran na 9 intensywnych dni - 3 pokoleniowy rodzinny wyjazd!Z Iranu lecimy sami do Zambii, a Olaf na tydzien z dziadkami do Kataru.

Czytaj dalej

Byle dalej: Azja Pd-Wsch i Oceania

Mamy dwa typy podróży, te zaplanowane co do dnia i te nie zaplanowane w ogole. Ta nalezy to tej 2. grupy...

Czytaj dalej

Prawdziwa Afryka: Namibia, Botswana, Zimbabwe, Seszele

Po dłuższej przerwie zaczynamy okres podróżniczy. Na pierwszy ogień 3,5 tygodnia w Afryce: 1 dzień w Katarze, 17 dni przez Namibie, Botswane, Zimbabwe i może Zambię. Potem 1 dzien w RPA i przez Etiopie na Seszele. Powrót przez Katar do Polski. Juz się nie możemy doczekać!

Czytaj dalej

Kirgistan

Z Kirgistanu zapamietamy przede wszystkim kilometry bezdroży, turkusowe jeziora, jurty, konie i malownicze gory, gdzie hula wiatr ale nie widać zywej duszy. Jest to jeden z tych niewielu krajów świata, który ma niesamowicie dużo do zaoferowania (przyroda, przyroda!) , ale na szczęście ludzie jeszcze tego nie odkryli. I niech tak zostanie. Jest wow, o które coraz trudniej podczas podróży.

Czytaj dalej

Kuba gorąca

Swieta sie zblizaly, a my bez planow. Urlop jest, ale co robic, gdzie leciec. Ma byc cieplo, egzotycznie i ciekawie, a przede wszystkim nowe miejsce. W koncu znajdujemy dobre loty na Kube i rezerwujemy dzien przed swietami, wylot 28 grudnia.

Czytaj dalej

Albania - kraj bez Mc Donalda

Albania to prawdziwa perelka Balkanów. W ciagu tygodniowego pobytu, widzielismy historyczne miasta-muzea, malownicze góry, blekitne morze, smakowalismy przepysznej kuchni i obcowalismy z przyjaznymi miejscowymi. Szczerze polecamy- good value for money!

Czytaj dalej

Chillout w Chile i Kolumbii

Saga podróżnicza trwa - Tomek pracuje w Chile, a Agata kończy swój macierzyński. Olaf rośnie. Piękny czas. I potem krótki urlop w Kolumbii ;)

Czytaj dalej

Ale Meksyk!

W Polsce zima, dni krotkie, mroźno, a każde wyjście z Olafem to walka z ubiorem. Stad pomysł na wyjazd w ciepłe regiony. Meksyk na Sylwestra brzmi dobrze - wiec jedziemy! Nasza trojka razem z kuzynka Agaty Ewa - zaprawiona w bojach podrozniczych. Ola!

Czytaj dalej

Karaibski Island + USA Hopping

Nasza rodzina sie powiekszyla no i z tego powodu dawno nie podrozowalismy ;) Wiec jak jedziemy to na dobre. Ale nie wiemy jak Olaf bedzie reagowal na podroze, wiec... kupujemy bilet w 1 strone i nie wiemy gdzie skonczymy nasza podroz ;)

Czytaj dalej

Kaukaska Przygoda

Plan był: W tydzień - wpadamy do Gruzji, zeby dostać sie do Armenii, którą penetrujemy przez kilka dni, wracamy do Tbilisi, stamtąd do Qataru i z Dohy do Warszawy. Ale okazało sie inaczej, poniewaz po kilku dniach zwiedzania Armenii wybralismy się na...

Czytaj dalej

Australian Roadtrip

Epicki roadtrip po wschodniej Australii od Cairns do Tasmanii - ponad 5 tys km przygody!

Czytaj dalej

4 weekendy, 4 wesela, 4 kraje, 2 kontynenty - jedziemy!

Nasi znajomi sie wesela w 4 kolejne weekendy w Brazylii, Belgii, Niemczech i Polsce - wiec jedziemy!

Czytaj dalej

Gruzja

Gruzja jest po prostu swojska i urocza. Ludzie niezwykle przyjazni i otwarci, wino tanie i w ilosciach nie do przepicia, piekne widoki, klimatyczne kosciółki, i zjawiskowe góry. Wszystko to daje niepowtarzalny klimat miejsca, które wywołuje uśmiech na twarzy i do którego chce się wracać..

Czytaj dalej

Pod lupą – Azja Południowo-Wschodnia

Zaledwie w 2 tygodnie po powrocie z podróży dookoła świata ponownie pakujemy walizki. Zaczynamy swoja przygode z Azja Pd-Wsch!

Czytaj dalej

W 90 dni dookoła świata

Po kilku aktywnych latach pracy oraz ślubie zdecydowaliśmy sie na wydłużony miesiąc miodowy i podróż dookoła świata. Start 22 września we Wrocławiu i koniec 21 grudnia także we Wrocławiu.

Czytaj dalej
Back to top